Zapraszamy na lekcję „Maska jako źródło teatru” wygłoszoną przez prof. Mirosława Kocura

Ze względu na stan epidemiczny już raz ją przekładaliśmy, dlatego specjalnie dla Alchemii teatralnej prof. Mirosław Kocur przygotował wersję on-line.

Dlaczego właśnie maska odgrywała tak ważną rolę w teatrze antycznym? Czy maska wpływała na zachowanie aktora? Czym różnią się maski greckie od japońskich czy balijskich? Dlaczego Szekspir nie używał masek?
Na te i inne pytania odpowie profesor Mirosław Kocur podczas swojej lekcji teatralnej.

Mirosław Kocur – antropolog teatru i reżyser, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego i PWST im. L. Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Projektował i budował mosty na Pogórzu Karpackim, uczestniczył w przedsięwzięciach Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, był kierownikiem artystycznym teatru Drugie Studio Wrocławskie (1987-1990) i dyrektorem międzynarodowego festiwalu sztuki „Broken Walls” w Kalifornii (1991). W roku 2005 otrzymał stypendium naukowe od fundacji Fulbrighta. Reżyserował i wykładał w Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Grecji i Stanach Zjednoczonych. Opublikował „Teatr antycznej Grecji” (2001, Nagroda indywidualna MENiS i „Dolnośląski Brylant Roku”), „We władzy teatru. Aktorzy i widzowie w antycznym Rzymie” (2005, Nagroda im. Wojciecha Bogusławskiego), „Drugie narodziny teatru. Performanse mnichów anglosaskich” (2010), „Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wschodniej u schyłku średniowiecza” (2012) oraz „Źródła teatru” (2013).

Wykład będzie udostępniony od 22 października (godz.12.00) na stronach www.alchemiateatralna.plwww.sok.com.pl, portalu Facebook oraz na  kanale YouTube Świdnickiego Ośrodka Kultury.

Projekt Alchemia teatralna dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury