Ładowanie Wydarzenia
To wydarzenie minęło.

KUP BILET

15 sierpnia, 10:00-13:00, przy Katedrze
“Trochę perspektywy zbieżnej i powietrznej – jak światło wpływa na kolor” / “Linear and aerial perspective – how light affects colour” 

Max. ilość uczestników: 20

Warsztaty w języku polskim

IWONA FLASZCZYŃSKA – OPIS PL

O prowadzącym

Iwona Flaszczyńska ukończyła ASP w Warszawie, wydział Konserwacji Dzieł Sztuki, specjalność Malarstwo i Rzeźba polichromowana. Otrzymała stypendium do Meksyku, gdzie ostatecznie mieszkała 4 lata, pracując przy ważnych projektach w konserwacji.

Od 1990 roku mieszka w Hiszpanii, gdzie zajmuje się nauczaniem i twórczością własną.

Podróżowała wiele, głównie po krajach Ameryki Łacińskiej, biorąc udział w projektach organizacji pozarządowych, co pozwoliło poznać bliżej ludzi, kulturę i tradycje które stały się źródłem inspiracji dla jej twórczości.

Ma na swoim koncie wiele wystaw indywidualnych i zbiorowych w Meksyku i Hiszpanii.

Od 2010 roku bierze aktywny udział w ruchu Urban Sketchers Barcelona.

Uwielbia podróże, poznawanie innych kultur, góry i górskie marsze, plaże poza sezonem i im mniej zaludnione, tym lepiej, dobre muzea i wystawy, a przede wszystkim… rysowanie, które nieprzerwanie wyzwala w niej wielkie emocje!

Social media
Instagram: iwonaflaszczynska

O warsztacie:

“Trochę perspektywy zbieżnej i powietrznej – jak światło wpływa na kolor”
Warsztaty rozpoczniemy od szybkiego szkicu w czerni i bieli, obserwując skalę waloru, za pomocą plam światła i cienia. Rysunek będzie bardzo szybki, schematyczny, ważności nabiera tutaj natężenie światła. Zrobimy próbki szarości na boku papieru. Na to przeznaczymy do 0,5 godz.
Narysujemy katedrę z uwzględnieniem perspektywy powietrznej i zbieżnej z trzema punktami zbiegu. Poszukamy kolorów kamienia oraz tego jak światło i cień modyfikują te kolory.

Materiały

  • ołówek HB albo B
  • gumka, temperówka
  • pióro lub cienkopis: UNIPIN, MICRON, Staedtler lub Faber-Castell, 3 grubości: 02, 05, 07
  • ołówek Pitt Oil marki Faber-Castell, medium albo soft
  • 2 klipsy do przytrzymania kartek
  • szkicownik lub blok, wymiary wedle uznania: A4, A3 lub kwadratowy. Ponieważ będziemy pracować z akwarelą, dobrze byłoby, żeby papier miał min. 250 gsm.
  • zestaw akwareli – może być 12 kolorów. Ważne żeby zawierało burnt sienna, błękit kobaltowy i szarość Payne’a
  • pędzle do akwareli, miękkie, mogą być syntetyczne, ale najlepsze są z włosia naturalnego, petit gris albo imitacja sobolowego, 4, 5 różnych rozmiarów
  • opcjonalnie, jako dodatek do akwareli, kredki Polychromos marki Faber-Castell
  • naczynie z wodą
  • wsiąkliwy papier lub ściereczka do suszenia pędzli (bardzo ważne!)
  • krzesełko turystyczne lub mata do siedzenia

IWONA FLASZCZYŃSKA – OPIS ANG

About the teacher

Iwona Flaszczyńska graduated from the Academy of Fine Arts in Warsaw, the Faculty of Conservation of Works of Art, specializing in Painting and Polychrome Sculpture. She received a scholarship to Mexico, where she eventually lived for 4 years, working on important conservation projects.

Since 1990, he has been living in Spain, where he teaches and creates his own work.

She traveled a lot, mainly in Latin American countries, taking part in projects of non-governmental organizations, which allowed her to get to know the people, culture and traditions that became a source of inspiration for her work.

He has had many solo and group exhibitions in Mexico and Spain.

Since 2010, he has been actively involved in the Urban Sketchers Barcelona movement.

She loves traveling, getting to know other cultures, mountains and hiking, beaches out of season and the less populated the better, good museums and exhibitions, and above all… drawing, which constantly evokes great emotions in her!

Social media
Instagram: iwonaflaszczynska

About the workshop

“Linear and aerial perspective – how light affects colour” 

We will start the workshop with a quick sketch in black and white, observing the scale of the value, using patches of light and shadow. The drawing will be very fast, schematic, the intensity of light becoming important here. We will make gray swatches on the side of the paper. We will spend up to 0.5 hours on this.

We will draw the cathedral taking into account the aerial and linear perspective with three vanishing points. We will look for the colors of the stone and how light and shadow modify these colors.

Materials

  • HB or B pencil
  • eraser, sharpener
  • Pen or fineliner: UNIPIN, MICRON, Staedtler or Faber-Castell, 3 thicknesses: 02, 05, 07
  • Faber-Castell Pitt Oil pencil, medium or soft
  • 2 paper clips
  • a sketchbook or a pad, dimensions as desired, A4, A3 or square. Since we will be working with watercolor, it would be good if the paper had min. 250gsm
  • watercolor set – 12 colors is enough. It is important that it contains burnt sienna, cobalt blue and Payne’s gray
  • watercolor brushes, soft, can be synthetic, but the best are natural bristle, petit gris or sable imitation, 4, 5 different sizes
  • optionally, as an addition to watercolors, Faber-Castell Polychromos pencils
  • container with water
  • absorbent paper or cloth for drying brushes (very important!)
  • a tourist chair or a seat mat