ALCHEMIA TEATRALNA: „MASKA JAKO ŹRÓDŁO TEATRU” [WYDARZENIE PRZEŁOŻONE]
09/10/2020 godz.18:00 - 19:30
| bezpłatne wejściówkiLekcja prof. Mirosława Kocura zaplanowana na 9 października niestety nie odbędzie się. Poinformujemy Państwa o nowym terminie.
Wydarzenie odbędzie się zgodnie z aktualnymi zaleceniami i wytycznymi. Prosimy o zapoznanie się i przestrzeganie obowiązujących zasad zgodnych z WYTYCZNYMI DLA UCZESTNIKÓW IMPREZ W ŚWIDNICKIM OŚRODKU KULTURY W ZWIĄZKU Z TRWAJĄCĄ PANDEMIĄ COVID-19 oraz wydrukowanie i wypełnienie OŚWIADCZENIA , które należy przekazać obsłudze wraz z biletem w dniu koncertu.
Wstęp tylko na podstawie bezpłatnych wejściówek (dostępne w kasie ŚOK i na bilety.sok.com.pl od 21 września).
Serdecznie zapraszamy na lekcję teatralną prof. Mirosława Kocura „Maska jako źródło teatru”
Dlaczego właśnie maska odgrywała tak ważną rolę w teatrze antycznym? Czy maska wpływała na zachowanie aktora? Czym różnią się maski greckie od japońskich czy balijskich? Dlaczego Szekspir nie używał masek?
Na te i inne pytania odpowie profesor Mirosław Kocur podczas swojej lekcji teatralnej w piątek 9 października o godz. 18.00 w Galeriii Fotografii, Rynek 44.
Mirosław Kocur – antropolog teatru i reżyser, profesor Uniwersytetu Wrocławskiego i PWST im. L. Solskiego w Krakowie, absolwent Politechniki Wrocławskiej (1979) oraz Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST (1986). Projektował i budował mosty na Pogórzu Karpackim, uczestniczył w przedsięwzięciach Teatru Laboratorium Jerzego Grotowskiego, był kierownikiem artystycznym teatru Drugie Studio Wrocławskie (1987-1990) i dyrektorem międzynarodowego festiwalu sztuki „Broken Walls” w Kalifornii (1991). W roku 2005 otrzymał stypendium naukowe od fundacji Fulbrighta. Reżyserował i wykładał w Polsce, Szwajcarii, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Grecji i Stanach Zjednoczonych. Opublikował „Teatr antycznej Grecji” (2001, Nagroda indywidualna MENiS i „Dolnośląski Brylant Roku”), „We władzy teatru. Aktorzy i widzowie w antycznym Rzymie” (2005, Nagroda im. Wojciecha Bogusławskiego), „Drugie narodziny teatru. Performanse mnichów anglosaskich” (2010), „Teatr bez teatru. Performanse w Anglii Wschodniej u schyłku średniowiecza” (2012) oraz „Źródła teatru” (2013).