I Koncert Adwentowy
Tradycyjnie, z początkiem grudnia, serdecznie zapraszamy Państwa na koncerty adwentowe, które w tym roku odbędą się w ramach Festiwalu Nowowiejski-Świdnica-Organy i zakończą w Świdnicy obchody Roku Feliksa Nowowiejskiego.
Pierwszy z nich odbędzie się już niedługo! Usłyszymy sopranistkę Dagmarę Barną z Warszawy przy akompaniamencie organistki Zuzanny Bator.
W programie m.in.:
Dariusz Przybylski (1984) Fanrafa Clamare
Feliks Nowowiejski (1877 – 1946) Symfonia A- dur op. 45 nr 73, Kolędy Polskie na sopran i organy
Dagmara Barna – sopran. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie prof. Cezarego Szyfmana. Uczennica wybitnej śpiewaczki Olgi Pasiecznik. W grudniu 2012 roku ukończyła Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na tejże uczelni.
Laureatka wielu nagród w konkursach wokalnych, m.in. na I Międzynarodowym Konkursie im. Marii Campi z Miklaszewiczów w Lublinie w lutym 2017 za najlepsze wykonanie pieśni. Tego samego roku otrzymała także Złoty Medal na Pierwszym Międzynarodowym Konkursie w Berlinie.
Wykonała partię Amphitrite oraz Ariela w operze Burza H. Purcella, a także Poppei w Koronacji Poppei C. Monteverdiego w Teatrze Collegium Nobilium. Wcieliła się w rolę Venusw operze Venus i Adonis J. Blowa w Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku, Paminy w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Dorindy w operze Orlando G. F. Händla Teatrze Stanisławowskim – Łazienki Królewskie w Warszawie oraz Dalindy w Ariodante G. F. Händla w Warszawskiej Operze Kameralnej.
Od września 2014 roku uczestniczy w Programie Kształcenia Młodych Talentów – AKADEMIA OPEROWA, prowadzonego przez Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie. Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach, lekcjach i warsztatach prowadzonych m.in. przez Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Neila Shicoffa, Dirka Snellingsa, Jana Philippa Schulza, Rudolfa Piernaya, Ewę Podleś, Brendę Hurley, Izabellę Kłosińską czy Jerzego Marchwińskiego.
W roku 2011 wraz z Weroniką Grozdew – Kołacińską i zespołem Ars Nova nagrała płytę Renaissance Polish Music z Tabulaturą Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego, która otrzymała nominację do nagrody Fryderyk 2011 w dziedzinie Album Roku Muzyka Dawna i Barokowa.
Zuzanna Bator – absolwentka Liceum Muzycznego we Wrocławiu (klasa organów prof. Klemensa Kamińskiego), Akademii Muzycznej w Katowicach (klasa organów prof. Juliana Gembalskiego) i Staatliche Musikhochschule w Stuttgarcie (klasa organów prof. Bernharda Haasa).
Jako stypendystka programu „Socrates – Erasmus” studiowała przez rok w klasie organów prof. Jona Laukvika w Staatliche Musikhochschule w Stuttgarcie. Ma na swoim koncie nagrody na ogólnopolskich konkursach organowych: I nagroda w 2004 roku we Wrocławiu, II nagroda w 2008 roku w Krakowie, dwa wyróżnienia w Poznaniu w 2008 roku. Jest również półfinalistką Międzynarodowego Konkursu Organowego w 2007 roku w Brnie. Uczestniczyła w kursach mistrzowskich Guy Boveta, Lorenzo Ghielmiego, Pietera van Dijka i Daniela Rotha. Koncertowała m.in. na Festiwalu Muzyki Organowej i Kameralnej w Słupsku, w ramach Festiwalu Bachowskiego w Kościele Pokoju w Świdnicy i XXXIV Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej, Chóralnej i Kameralnej Gdańsk 2011 w Bazylice Mariackiej, a także Musik zur Marktzeit (Heilbronn, 2010), Orgelkonzert am Sonntagnachmittag (Stuttgart 2011), Orgelvesper (Berlin, 2017). Brała udział w międzynarodowym festiwalu Juniores Priores Organorium Seinensis w latach 2008–2011 w Sejnach i na Litwie. Jest stypendystką ministra Kultury i niemieckiej fundacji KAAD.
Od pięciu lat mieszka w Świdnicy, gdzie razem z mężem prowadzi Fundację Wspierania Kultury Muzycznej Chorda Auxit. Jest dyrektorem artystycznym Międzynarodowego Festiwalu Organowego im. Christiana Schlaga, który odbywa się od pięciu lat w Świdnicy. Występują na nim tak znakomici organiści jak Lorenzo Ghielmi czy Bernhard Haas. Jako koncertująca organistka szczególnie chętnie wykonuje muzykę XX wieku. Jest szczęśliwą mamą Bernarda i Leonarda.