I Koncert Adwentowy

Tradycyjnie, z początkiem grudnia, serdecznie zapraszamy Państwa na koncerty adwentowe, które w tym roku odbędą się w ramach Festiwalu Nowowiejski-Świdnica-Organy i zakończą w Świdnicy obchody Roku Feliksa Nowowiejskiego.
Pierwszy z nich odbędzie się już niedługo! Usłyszymy sopranistkę Dagmarę Barną z Warszawy przy akompaniamencie organistki Zuzanny Bator.

W  programie m.in.:
Dariusz Przybylski (1984) Fanrafa Clamare
Feliks Nowowiejski (1877 – 1946) Symfonia A- dur op. 45 nr 73, Kolędy Polskie na sopran i organy

Dagmara Barna – sopran. Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie prof. Cezarego Szyfmana. Uczennica wybitnej śpiewaczki Olgi Pasiecznik. W grudniu 2012 roku ukończyła Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na tejże uczelni.
Laureatka wielu nagród w konkursach wokalnych, m.in. na I Międzynarodowym Konkursie im. Marii Campi z Miklaszewiczów w Lublinie w lutym 2017 za najlepsze wykonanie pieśni. Tego samego roku otrzymała także Złoty Medal na Pierwszym Międzynarodowym Konkursie w Berlinie.
Wykonała partię Amphitrite oraz Ariela w operze Burza H. Purcella, a także Poppei w Koronacji Poppei C. Monteverdiego w Teatrze Collegium Nobilium. Wcieliła się w rolę Venusw operze Venus i Adonis J. Blowa w Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku, Paminy w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Dorindy w operze Orlando G. F. Händla Teatrze Stanisławowskim – Łazienki Królewskie w Warszawie oraz Dalindy w Ariodante G. F. Händla w Warszawskiej Operze Kameralnej.
Od września 2014 roku uczestniczy w Programie Kształcenia Młodych Talentów – AKADEMIA OPEROWA, prowadzonego przez Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie. Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach, lekcjach i warsztatach prowadzonych m.in. przez Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Neila Shicoffa, Dirka Snellingsa, Jana Philippa Schulza, Rudolfa Piernaya, Ewę Podleś, Brendę Hurley, Izabellę Kłosińską czy Jerzego Marchwińskiego.
W roku 2011 wraz z Weroniką Grozdew – Kołacińską i zespołem Ars Nova nagrała płytę Renaissance Polish Music z Tabulaturą Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego, która otrzymała nominację do nagrody Fryderyk 2011 w dziedzinie Album Roku Muzyka Dawna i Barokowa.

Zuzanna Bator –​ absolwentka​ ​ Liceum​ ​ Muzycznego​ ​ we​ ​ Wrocławiu​ ​ (klasa​ ​ organów​ ​ prof.​ ​ Klemensa Kamińskiego),​ ​ Akademii​ ​ Muzycznej​ ​ w​ ​ Katowicach​ ​ (klasa​ ​ organów​ ​ prof.​ ​ Juliana Gembalskiego)​ ​ i​ ​ Staatliche​ ​ Musikhochschule​ ​ w​ ​ Stuttgarcie​ ​ (klasa​ ​ organów​ ​ prof. Bernharda​ ​ Haasa).
Jako​ ​ stypendystka​ ​ programu​ ​ „Socrates​ ​–​ Erasmus”​ ​ studiowała​ ​ przez​ ​ rok​ ​ w​ ​ klasie organów​ ​ prof.​ ​ Jona​ ​ Laukvika​ ​ w​ ​ Staatliche​ ​ Musikhochschule​ ​ w​ ​ Stuttgarcie.​ ​ Ma​ ​ na​ ​ swoim koncie​ ​ nagrody​ ​ na​ ​ ogólnopolskich​ ​ konkursach​ ​ organowych:​ ​ I​ ​ nagroda​ ​ w​ ​ 2004​ ​ roku​ ​ we Wrocławiu,​ ​ II​ ​ nagroda​ ​ w​ ​ 2008​ ​ roku​ ​ w​ ​ Krakowie,​ ​ dwa​ ​ wyróżnienia​ ​ w​ ​ Poznaniu​ ​ w​ ​ 2008 roku.​ ​ Jest​ ​ również​ ​ półfinalistką​ ​ Międzynarodowego​ ​ Konkursu​ ​ Organowego​ ​ w​ ​ 2007​ ​ roku w​ ​ Brnie.​ ​ Uczestniczyła​ ​ w​ ​ kursach​ ​ mistrzowskich​ ​ Guy​ ​ Boveta,​ ​ Lorenzo​ ​ Ghielmiego, Pietera​ ​ van​ ​ Dijka​ ​ i​ ​ Daniela​ ​ Rotha.​ ​ Koncertowała​ ​ m.in.​ ​ na​ ​ Festiwalu​ ​ Muzyki​ ​ Organowej​ ​ i Kameralnej​ ​ w​ ​ Słupsku,​ ​ w​ ​ ramach​ ​ Festiwalu​ ​ Bachowskiego​ ​ w​ ​ Kościele​ ​ Pokoju​ ​ w Świdnicy​ ​ i​ ​ XXXIV​ ​ Międzynarodowego​ ​ Festiwalu​ ​ Muzyki​ ​ Organowej,​ ​ Chóralnej​ ​ i Kameralnej​ ​ Gdańsk​ ​ 2011​ ​ w​ ​ Bazylice​ ​ Mariackiej,​ ​ a​ ​ także​ ​ Musik​ ​ zur​ ​ Marktzeit​ ​ (Heilbronn, 2010),​ ​ Orgelkonzert​ ​ am​ ​ Sonntagnachmittag​ ​ (Stuttgart​ ​ 2011),​ ​ Orgelvesper​ ​ (Berlin,​ ​ 2017). Brała​ ​ udział​ ​ w​ ​ międzynarodowym​ ​ festiwalu​ ​ Juniores​ ​ Priores​ ​ Organorium​ ​ Seinensis​ ​ w latach​ ​ 2008–2011​ ​ w​ ​ Sejnach​ ​ i​ ​na​ ​ Litwie.​ ​ Jest​ ​ stypendystką​ ​ ministra​ ​ Kultury​ ​ i​ ​ niemieckiej fundacji​ ​ KAAD.
Od​ ​ pięciu​ ​ lat​ ​ mieszka​ ​ w​ ​ Świdnicy,​ ​ gdzie​ ​ razem​ ​ z​ ​ mężem​ ​ prowadzi​ ​ Fundację​ ​ Wspierania Kultury​ ​ Muzycznej​ ​ Chorda​ ​ Auxit.​ ​ Jest​ ​ dyrektorem​ ​ artystycznym​ ​ Międzynarodowego Festiwalu​ ​ Organowego​ ​ im.​ ​ Christiana​ ​ Schlaga,​ ​który​ ​ odbywa​ ​ się​ ​ od​ ​ pięciu​ ​ lat​ ​ w Świdnicy.​ ​ Występują​ ​ na​ ​ nim​ ​ tak​ ​ znakomici​ ​ organiści​ ​ jak​ ​ Lorenzo​ ​ Ghielmi​ ​ czy​ ​ Bernhard Haas. Jako​ ​ koncertująca​ ​ organistka​ ​ szczególnie​ ​ chętnie​ ​ wykonuje​ ​ muzykę​ ​ XX​ ​ wieku. Jest​ ​ szczęśliwą​ ​ mamą​ ​ Bernarda​ ​ i​ ​ Leonarda.