
MANUFAKTURA ZESPOŁÓW: warsztaty komunikacji social media dla muzyków
8 listopada 2025 - 9 listopada 2025
W ramach projektu Rytm i Ruch | moduł Manufaktura Zespołów prezentujemy warsztaty skierowane do osób zainteresowanych zdobywaniem i rozwijaniem umiejętności przydatnych w działalności muzycznej. Zapraszamy bez względu na wiek, doświadczenie czy zaangażowanie zespołowe.
WARSZTATY KOMUNIKACJI SOCIAL MEDIA DLA MUZYKÓW
📍 ŚWIDNICA | KLUB BOLKO (pl. Grunwaldzki 11 / I piętro / brak windy )
📅 warsztaty dwudniowe:
sobota: 8.11.2025, 10:00 – 14:30
niedziela: 9.11.2025, 10:00 – 14:30
🛠️ Organizator: Świdnicki Ośrodek Kultury
📰 Patronat: MojaSwidnica
Jak wybieramy uczestników?
O udziale w warsztatach nie decyduje kolejność zgłoszeń. Chcemy, aby zajęcia były jak najlepiej dopasowane do potrzeb uczestników. Dlatego prosimy w formularzu o krótką autoprezentację oraz opisanie oczekiwań wobec warsztatów. Na tej podstawie wybierzemy osoby, dla których program będzie najbardziej odpowiedni.
ZAPISY WKRÓTCE
żeby otrzymać powiadomienie wyślij maila na b.labuda@sok.com.pl
(udział bezpłatny na podstawie zapisów)
PROGRAM:
Głównym celem warsztatów jest przekazanie uczestnikom praktycznej wiedzy na temat budowania autentycznej i skutecznej komunikacji w mediach społecznościowych, dopasowanej do specyfiki działalności artystycznej. Program zakłada zdobycie umiejętności tworzenia spójnej, angażującej narracji, która zachowuje unikalny charakter twórcy, jednocześnie odpowiadając na wymogi współczesnych platform cyfrowych.
Zajęcia będą łączyć teorię z praktycznymi ćwiczeniami indywidualnymi i grupowymi. Pomiędzy spotkaniami uczestnicy otrzymają zadanie, które zostanie omówione drugiego dnia.
dzień 1
Moduł 1: Fundamenty Marki Osobistej Artysty.
Analiza i definiowanie unikalnej propozycji wartości (UVP) oraz kluczowych komunikatów muzyka/zespołu.
Moduł 2: Definiowanie Grupy Docelowej.
Tworzenie person odbiorców w oparciu o wartości i zachowania, a nie tylko dane demograficzne.
Moduł 3: Ekosystem Mediów Społecznościowych.
Analiza kluczowych platform (Instagram, TikTok, YouTube) i dobór optymalnych kanałów komunikacji.
dzień 2
Moduł 4: Analiza i omówienie zadania.
Moduł 5: Tworzenie Angażujących Treści (Content Marketing).
Praktyczne metody opowiadania o procesie twórczym, kulisach i muzyce w formatach tekstowych, graficznych i wideo.
Moduł 6: Strategie Promocji Koncertów i Wydawnictw.
Planowanie i realizacja działań komunikacyjnych wokół premier i wydarzeń w sposób skuteczny i spójny z wizerunkiem artysty.
PROWADZĄCY:
Dawid Lewandowski – ekspert ds. social media i marketingu kultury, z pasją do budowania autentycznych marek osobistych. Absolwent Wydziału Sztuk Pięknych UMK, poszerzył swoje wykształcenie o psychologię reklamy i komunikacji (Uniwersytet Merito). Doświadczenie zdobywał m.in. w dziale PR toruńskiego CSW. Wiceprezes Fundacji ZW działającej na polu edukacji kulturalnej, opiekującej się m.in. Archiwum Natalii LL. Od 2021 roku prowadzi własne studio kreatywne, wspierając artystów i marki osobiste w budowaniu obecności online, która przyciąga, angażuje i autentycznie oddaje ich wartości oraz pasje.
INFORMACJA O DOSTĘPNOŚCI
Warsztaty odbędą się na pierwszym piętrze budynku, w którym nie ma windy. Oznacza to, że dostęp do sali może być utrudniony dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi.
Chcemy, aby każdy mógł wziąć udział w naszym wydarzeniu. Dlatego, jeśli potrzebujesz wsparcia w dotarciu na zajęcia, skontaktuj się z nami: 884 891 355 / b.labuda@sok.com.pl . Udzielamy informacji w prostym języku. Możemy zapewnić asystę wolontariusza przy wejściu/schodach lub zaproponować alternatywną formę udziału (np. materiały w wersji cyfrowej)
ℹ️ Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego