B1_2016_FTO_v4

Ale Heca! to sprawdzony organizator imprez dla dzieci w całej Polsce. Od 2008 roku zdobył zaufanie wielu cenionych firm, placówek i klientów indywidualnych. Tworzą go wyjątkowi i kreatywni animatorzy, osoby na co dzień pracujące z dziećmi w różnorodnych placówkach i organizacjach.Zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do zabawy maxi grami oraz ogromnymi bańkami mydlanymi. http://www.aleheca.com.pl/

Teatr Na Walizkach powstał w 2005 roku. Założony został przez trójkę aktorów: Annę Went, Łukasza Jędrzejczaka oraz Olega Yemceva – rosyjskiego komika i mima. Na przestrzeni minionych lat teatr współpracował z wieloma aktorami z różnych części świata, co wpłynęło znacznie na ukształtowanie się stylu jego przedstawień. Są zrozumiałe dla każdego odbiorcy niezależnie od wieku i narodowości. Comedy stories to kompilacja najnowszych komediowych wątków Teatru Na Walizkach.  To zbiór skeczy teatralnych oraz pokazów estradowych. To zabawne fabuły okraszone trikami cyrkowymi oraz niespodziewanymi zwrotami akcji. Spektakl zawierający żonglerkę, ekwilibrystykę oraz pokaz rysowania na żywo. Zupełnie nowe fabuły oraz całkiem klasyczne w nowych aranżacjach i odsłonach. To żywa radość i dziecięca zabawa. http://www.teatrnawalizkach.pl/

 Fundacja Cultura Mundi  promuje Teatr Formy (dawny Współczesny Teatr Pantomimy), który istnieje od 1996.  Teatr założony i prowadzony przez Józefa Markockiego, który wyrósł z Wrocławskiego Teatru Pantomimy i szkoły Mistrza Henryka Tomaszewskiego. Wszyscy członkowie zespołu są zawodowymi aktorami, a formacja jaką tworzą wyrasta z tradycji polskiego mimu zbiorowego. Magia miłości to barwna opowieść nawiązująca do starej legendy o perypetiach miłosnych. Motyw zaczerpnięty został z commedii dell’arte granej przez włoskich komediantów, którzy przybywali na polskie dwory w XVII w. Opowiada historię młodej damy z Italii o niezwykłej urodzie, której prawdziwym nieszczęściem jest to, że nie może nikogo pokochać. Spektakl łączy barokową muzykę i kostium z elementami współczesnymi.

 Teatrzyk Zielona Gęś przy Domu Dziennego Pobytu „Senior-Wigor” działa od 10 lat. Wielokrotnie prezentował się na deskach sceny ŚOK, a na Festiwalu Teatru Otwartego gościł już dwukrotnie. To teatr amatorski, tworzony z pasją i dużym zaangażowaniem. Inspirację czerpie ze sztuki pantomimy i tańca, przemawia bardziej obrazem niż słowem. Średnia wieku aktorów to 70 lat! Spektakl, który zobaczymy w tym roku, oparty jest na znanej baśni Christiana Andersena Brzydkie Kaczątko. Opowiada o poszukiwaniu własnej tożsamości, sensu życia, potrzebie przynależności i miłości, o odrzuceniu oraz mocy ukrytej w słabości.

 Spektakl w reżyserii Juliusza Chrząstowskiego przygotowany został w oparciu o teksty napisane a następnie zagrane przez młodzież ze świdnickich szkół. Zgęstka to 10 scenek o tolerancji dziejących się w samochodach zatrzymanych w korku. Widzowie mogą wejść do każdego z samochodów i poddać się „zgęstce” jako bierny obserwator lub czynny uczestnik wchodzący w dialog z aktorami. Celem projektu jest przeciwdziałanie nietolerancji poprzez wpajanie postaw empatii i szacunku dla inności. Chcemy pokazać odmienność ludzi, nauczyć wczuwania się w ich sytuację, tak aby widz nabytą wiedzę mógł wykorzystać do budowania trwałych zmian w swoim zachowaniu i myśleniu.

Teatr Snów ma swój specyficzny język – starannie połączone ruch, obraz, plastyka, rytm, muzyka, składają się na bardzo poetyckie i bardzo teatralne, widowisko . Rudymenty to pozostałości i początki. Bohater wędrujący z łóżkiem – wehikułem, z resztek, ze strzępów po minionym świecie, ten świat odbudowuje, wskrzesza go, ustanawia. Zazdroszcząc stwórcy, przybysz stwarza fragment rzeczywistości według swojej ludzkiej miary. Ze znalezionych części montuje manekiny, tworzy i odnawia pierwszych ludzi, przywołuje codzienne sytuacje. Kilka przedmiotów uzupełnia i przywraca zatrzymane wcześniej życie małej społeczności. Z chaosu wyłania się ład. To my każdego dnia nadajemy znaczenia życiu i światu. Uparcie go poruszamy. Spektakl inspirowany jest Traktatem o manekinach Bruno Schulza.http://teatrsnow.webmaker.az.pl/

Teatr CLOWNa FELIKSa to teatr familijny – świetna rozrywka dla dzieci i dla dorosłych. Inspiruje oraz bawi dzieci, rodziców, babcie i dziadków. Ale cyrki to najlepsze numery z repertuaru Feliksa: komiczna iluzja i żonglerka czym się da, skecze, scenki, etiudy muzyczne, taniec i pantomima, saksofon, bandżo, gitara, ukulele i harmonijka! Różnorodne klaunowskie opowieści przenoszą widzów w kolorowe krainy. Ale choć można zwiedzić cały świat, najważniejsze jest to, jakim się jest http://clownfeliks.talkowski.eu/index.htmlczłowiekiem

Delikates powstał w 2007 roku. Nazwę zapożyczył od dobrze znanych sklepów zwanych Delikatesami, otwartych dla wszystkich i posiadających pełen asortyment wszelakich dóbr. Nasze „produkty” to nie tylko spektakle, ale też performance, happening oraz wiele innych działań zainspirowanych chęcią wpłynięcia na zastaną codzienność. Pozor už nemôžem to wesoły, interaktywny przekaz, w którym Wiktor Malinowski – założyciel teatru – dodaje własne puzzle do układanki zwanej codziennością. Ingerencja performera w otaczającą rzeczywistość pozwala dostrzec w miejscach pozornie rozpoznanych zawsze coś nowego, często zaskakującego. Zdarza się, że dzięki swym działaniom odkrywa urocze strony rzeczy już opatrzonych, niepotrzebnych wymazanych z pamięci. Jednym słowem, Delikates pomaga zachwycić się czymś co wydaje ci się, że dobrze znasz. Formy działalności Teatru Delikates są różnorodne i wynikające z potrzeby ingerencji w specyficzną przestrzeń. W teatrze dominuje ruch, plastyka oraz żywe improwizowane słowo. Dla Wiktora Malinowskiego nie jest ważne definiowanie stylu czy formy prac teatru – liczy się osiągnięcie wspólnego przeżycia w ciągłym odkrywaniu wszystkiego tego, co ważne, a niestety zbyt często bagatelizowane.
http://www.teatrdelikates.pl/v1/

Pracownia Teatru Tańca działa pod kierunkiem artystycznym Marka Zadłużnego w Młodzieżowym Centrum Kultury i Edukacji w Zielonej Górze. Jest platformą osób twórczo realizujących się w zakresie teatru tańca oraz teatru fizycznego. Jest to przestrzeń skupiająca młodych twórców, których poszukiwania artystyczne zogniskowane są wokół tanecznych sztuk performatywnych i fizyczności w działaniach scenicznych. PTT jest inicjatywą autorską i niezależną. Angażuje pasjonatów sztuki tańca, którzy realizują się w nim niezawodowo. W projekcie improwizowanym Ptacy eksploracji poddany został temat wolności jednostki w otaczającej nas rzeczywistości społeczno-kulturowej. Czy wolność jako metawartość jest w ogóle możliwa? Pozorna, szalona, kolorowa… prawdziwa!„LOVE songs” – tematem spektaklu jest miłość – uczucie kulturowo postrzegane jako sens życia człowieka. Różne jej oblicza stały się punktem wyjścia do twórczego procesu, którego celem była ruchowa interpretacja zagadnienia w świetle osobistych doświadczeń każdego członka zespołu.

Spektakl Zabawa musi być w adaptacji i reżyserii Joanny Chojnowskiej oparty jest na jednoaktówce Sławomira Mrożka Zabawa – ta wczesna sztuka autora opowiada historię młodych parobków, którzy za wszelką cenę chcą się zabawić. Ich pech polega na tym, że żadnej zabawy nie ma.

Vandal Art czyli „Sztuka podwyższonego ryzyka” – to działania przekraczające normy i przełamujące standardy form artystycznych. Zespół performerów scenicznych, których występy opierają się na pokazach umiejętności akrobatycznych. Elementy teatru, muzyki, tańca i sportu spójnie i estetycznie łączymy w przedstawienie, dające naszym widzom efekt zaskoczenia w pozytywnym tego słowa znaczeniu.„ Furia” to nowy projekt. Osadzona w post-apokaliptycznej rzeczywistości historia niewinnej dziewczyny uprowadzonej przez dziki lud, która zmienia swoje oblicze. Środkiem wyrazu jest tu akrobatyka.

 Teatr Akt wyrósł z tradycji polskiej szkoły pantomimy, ale szybko zaczął wypracowywać swój własny język. Żywioł ognia jest główną inspiracją jego widowiska Ja Gore, pierwotna tajemnicza energia ognia jest kołem napędowym całego zdarzenia. Z jednej strony „rozpala” swych animatorów, z drugiej sama staje się plastyczną materią tworzącą różnorodne przestrzenne obrazy. Ekspresyjny taniec, popisy akrobatyczne i cyrkowe, muzyka oraz magia ognia łączą się w jedno, tworzą magiczny, czasem sentymentalny nastrój – sprawiają, że widzowie stają się świadkami swoistego rytuału.
http://www.teatrakt.pl/

Kijowski Teatr Uliczny założony został w 1993 roku przez profesjonalnych aktorów Teatru Młodego Widza w Kijowie. Do roku 2003 pracował jako Kijowski Teatr Eksperymentalny na Akademii Mogilańskiej w Kijowie, realizując spektakle z klasycznego i współczesnego repertuaru światowego. W bardzo krótkim czasie stał się niekwestionowanym liderem ukraińskiego teatru studyjnego. Wesoła bajka o smutnej królewnie to historia znana z opowieści czytanych na dobranoc najmłodszym milusińskim. Niełatwego zadania rozbawienia smutnej księżniczki podejmują się liczne bajkowe postaci. Ale będzie też Baba Jaga w jeżdżącej na kurzej stopce chatce i ziejący ogniem trzygłowy smok. Pełen humoru, zabawnych sytuacji i interakcji z dziecięcą publicznością spektakl uliczny przeznaczony jest nie tylko dla najmłodszej widowni.

Teatr Bajka działa od 15 lat, to autorskie przedsięwzięcie Bożeny Oleszkiewicz – aktorki, lalkarki, piosenkarki i animatorki kultury. Awantura w Pacynkowie to spektakl dla najmłodszych traktujący o miłości i przyjaźni. Przestawienie z zainteresowaniem oglądają tak młodzi, jak ci nieco starsi. Opowiada o perypetiach pacynek, które straszyło samotne Pacydło. Wystarczyła jednak moc przyjaźni, aby w Pacynkowie znów zapanował spokój. Czynny udział w sztuce biorą dzieci, które podpowiadają bohaterom, jak mogą się zachować w trudnych sytuacjach.

Klaun Rufi Rafi to alter ego Rafała Biesiady, performera, animatora kultury i pedagoga zaangażowanego w wiele projektów artystycznych oraz społeczno-kulturalnych. Spektakl Klaunus absurdus to pełne niedorzeczności rendez-vous z klaunem dla każdego: i dużego i małego. Show tworzone tu i teraz w dialogu z publicznością, czyli dobrze przygotowana improwizacja, takie sceniczne koszałki opałki, trele-morele i dyrdymałki… Punktem wyjścia do działań scenicznych będą napotkana na miejscu przez klauna rekwizyty i reakcje odbiorców.
http://www.klaun-art.pl/

 Performance i wernisaż wystawy Leszka Mądzika. Leszek Mądzik to jeden z najwszechstronniejszych polskich twórców, znany w świecie z sugestywnego i niepodrabialnego stylu. Ze swoimi autorskimi przedstawieniami brał udział w kilkudziesięciu międzynarodowych festiwalach teatralnych i wystawach. Został laureatem wielu prestiżowych nagród. Jest także autorem scenografii na scenach Polski, Portugalii, Francji i Niemiec. Prowadził zajęcia ze studentami i wystawiał z nimi widowiska na zaproszenie uniwersytetów i szkół artystycznych, m.in. w Helsinkach, Berlinie, Amsterdamie, Waszyngtonie, San Francisco, Hamburgu, Lyonie i Pradze. Performance jest podsumowaniem warsztatów artystycznych, skierowanych do młodzieży i poprowadzonych przez samego Mądzika.

Lwowski Teatr Woskresinnia powstał we Lwowie w 1990 roku na fali przeobrażeń społecznych po odzyskaniu przez Ukrainę niepodległości. W wyniku porozumienia się młodych aktorów z różnych miast Ukrainy – którym nie wystarczał instytucjonalny, cokolwiek akademicki, państwowy teatr – powstała, pod wodzą doświadczonego twórcy Jarosława Fedoryszyna, nowa scena.  Lwów, Lwów – to spektakl utrzymany w klimacie lat 30. XX stulecia jest oparty na historiach opowiedzianych w piosenkach lwowskiej ulicy: Tylko we Lwowie, Wszystkie rybki śpią w jeziorze, Hulaj duszo i inne. Komediowe sceny wzbogacone o sceny taneczne i popisy wokalne są dla aktorów teatru Woskresinnia pretekstem do ukazania bogactwa kulturowego przedwojennego Lwowa. Dynamicznie prezentowane humorystyczne obrazy wywołują uśmiech Widzów młodych i dorosłych. W spektaklu wykorzystano efekty ogniowe i pirotechniczne http://www.voskresinnia.eu/